Bensinstopp!

Jaha. Nu har nog min lilla bellagris umgåtts för mycket med larsson. För att idag fick hon bensinstopp! Jooo. Först börjar iaf dagen. Jag åker med pappa till bergvik för att kolla lite lucia, köpa en julklapp o så. Stackars pappa fick skippa sport bara för att jag ville dit, han är för go :)
Var på jobbet en sväng, 20 poäng gick fort! Så det blev 470 kr extra iaf :) Jag och pappa åkte sen och köpte mat på Sibylla :) Gotttt! Sen hem, vidare till Bella på en gång. Där vi som vanligt diskuterar hur fan vi ska bli rika?? Kommer inte fram till nåt bra, så vi tar en sväng till coop. Börjar ganska dåligt i och med att Bella inte orkar skrapa rutorna, så min sida fick liksom va skymd, huvudsaken är ju att Bella ser på sin sida ;)
På hammaröleden säger Bella, jaa och jag vet ju inte hur mycket bensin ja har, eller hur fort ja kör eftersom min instrumentpanel inte funkar. Och sen läcker bilen bensin också. Bådar gott.
Väl när vi svänger in på coop hackar bilen lite. Vi håller tummarna för att den ska orka tillbaka till Skoghall sen. Vi handlar, eller aa, Bella handlar. Sen ut till bilen igen. Åker iväg. Och halvvägs från coop typ, mitt på hammaröleden vid alla korsningar, så dör bilen efter lite hackande o så :) Så där sitter vi! Jaha.... Ringer Erik. Lite strul fram o tebaka, men efter ett tag ringer han o säger att han kommer. Då har vi stått där en bra stund. Ingen bil som stannar för att fråga eller hjälpa. Väntar och väntar. Inget händer. Till slut stannar iaf en bil :) Vi berättar att vi väntar på bensin. Och sen tro på fan, stannar en bil till! Helt chockade. Är vi kvar i Sverige eller? :o
Men Erik kommer till slut, vi ger lille bilen lite bensin, och wow, han går igen! :D
Lilla amatörbella då :) men ja älsker dig ändå!
Trevlig kväll var det iaf, trots en galen katt! Fast han var ju rätt mysig sen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0