alcatraz!

nu har vi precis kommit hem efter varan forsta dag i san fransisco! oh helvete sa slut man ar! :)
ja. vaknade upp i natt ocksa. jag fros som fan! jag vakna och kande gashuden liksom, sa javla kallt. sa jag drog pa mig lite mer tacken sa blev det battre :)
nina vackte mig imorse, vi duschade och sant, och akte sen med till jessicas jobb for att hamta bilen.
pa vagen dit hade nagra bilar krockat... 2 eller 3 tror ja? :s
sen akte vi i alla fall till tagstationen, som vi forst akte forbi eftersom det inte fanns nagra skyltar.
och jo, forst pa motorvagen svangde vi inte av dar vi skulle, fick aka tillbaka. och svangde inte av dar vi skulle for att komma tillbaka till vagen vi skulle svanga av pa fran borjan. hahaha, jotack, vi ar bra pa det har! :)
men till slut sa hittade vi i alla fall.
pa tagstationen var det krangel, forst fatta vi inte om man fick parkera. sen nar vi hade parkera var det inte urmarkt vad som var p-biljetter. vi hitta dom iaf. sen vart det lite krangel med hur man skulle fa tag pa tagbiljett, och man kunde inte anvanda vilka sedlar som helst. vi fick vara tagbiljetter och akte med taget till san fransisco.
val dar skulle vi forsoka hitta nagon buss eller nat som tog oss vidare. an en gang kunde man inte anvanda vilka sedlar som helst till biljetten, sa det vart nara att vi var tvungna att ga och vaxla.
men det loste sig och vi akte ivag. sen skulle vi byta ja vad det nu heter, fran det vi akte till nanting annat i alla fall. vi hittade till slut, men fan vad krangligt det har vart :DD
och hur dum i huvet tror ni inte jag ar som glommer batteriet till kameran i laddaren!? jomenvisst, skrall amanda jordansson att du glommer nanting. verkligen, bra jobbat! ;)
men nina hade ju sin kamera. vi tog iaf en varsin burgare pa in'n'out burger. jag fattar inte kandishysterin? visst burgaren var god, men pommesen, njae du! donkan i mitt hjarta.
innan vi at gick vi lite pa gatorna och kollade affarerna. och jag hittade en ram jag ska kopa. en alcatraz ram :)
den ar ju svart-vit-randig, och sa har den galler och en fange pa sidan. gorsot, och jag ska satta in ett kort pa min sotnos martin i den :)
sen ska jag kopa en san har matlada nivet, med elvis pa :)
nina kopte sig en troja, for helvete vad kallt det ar i san fransisco! :o
sen akte vi iaf med den har bussen, akte hela turen och tittade pa allt. bilder kommer om nagra dagar. och jag har akt over golden gate bron :)
kann pa den ni!
vi kom tillbaka, gick ivag dit vi skulle ta baten ut till alcatraz. och karringen som hade hand om biljetterna var inge trevlig! usch.
hon hade inte ens koll pa att toaletterna som var liksom typ framfor henne var stangda. smart.
ja. vi akte baten till alcatraz.
och alcatraz. ja vad ska man saga? UNDERBART!
fyfan vilken upplevelse! :) verkligen! det ser ut precis som i filmen, cellerna, herregud, det ar sa javla, jaa, alltsa, sa javla bast! jag alskar fangelser :)
vi gick med horlurar pa sa man fick lyssna pa fore detta fangar som pratade och grejer. och sana som jobbat dar :) dom berattade historier och allt mojligt :)
jaa, alcatraz var verkligen nat att se! det gar inte att beskriva det, for fyfan vad underbart :)
men, sjalvklart sa har ju jag och nina knappt massa kort innan alcatraz turen, sa tro pa fan att batteriet i hennes kamera dor!? :(
men men, vi tog lite med mobilerna, och vi hann ta en hel del kort innan kameran dog sa.
men stackars barn! det var ju kallt och blasigt som fan, och sa kommer en javla mamma och drar pa en typ sulky, och ongen i sitter med bara en body! det var forfan svinkallt! nina gick med en troja, och en fleece troja over liksom! och jag med bade kjol och byxor, och troja! och jag fros! stackars barn, hemska javla mamma! man skulle ta ungen ifran henne.
ja, jag kopte en kortlek fran alcatraz, dar 54 fangelseregler ar nedskrivna :)
sen akte vi tillbaka. dar gick vi till en restaurang. hemskt god mat! ohm, inte...
det fanns positiva saker. man satt fint med fonster och brygga nedanfor. servitoren var snall och lat mig bestalla bara en forratt och en side, sa jag slapp betala sa mycket. och maten kom snabbt! typ 7 min eller nat.
forsta tuggorna av maten dog val. men sen, nej usch. det var inte gott. amanda at inte ens upp alla sina pommes! da ar fan inte maten god. pommesen var mjoliga och saknade smak. jag som trodde dom skulle va svingoda eftersom det skulle va nat med vitlok. jag har letat efter vitloksdressing har att ha till pommesen, men usa verkar inte va nat fan av vitlok.. :/  och likasa med sapgettin och kottfarssasen. den hade absolut ingen smak. jo typ vatten.
varldelost. och nina betalade 26 dollar for sin mat!
sen gick vi ut. kallt som satan! det kom rok ur munnen nar man andades, och jag sag en som satt med vantar och grejer. sa tro inte att det ar varmt i san fransisco!
vi kollade sjolejona, det luktade men dom var jattesota och sag jattelustiga ut! som satt liksom, lutade sig bakat at hoger, ja vette fan vad dom gor sa for. men dom verka tycka ommet. jag sag iaf tva gora sa, resten typ sov. det var en som skrek hela tiden ocksa.
jo sen sa kollade vi runt lite. gick ivag och kollade krokiga gatan :) sjukt fint!
imorn kommer jag ta kort, nar jag har en fungerande kamera med mig! haha
nina ar ratt smart.
jag klagade pa att deras batteri tog slut sa fort, och da forklara hon att men den har ju vart pa 2 timmar i strack. plus att jag lyssnade pa musik en timme imorse. ursakta? musik pa kameran, jahaja....? hahaha, va sot! :)
jag skulle vilja haft min alskling med mig idag, pa kvallen blev det sa mysigt har i san fransisco. jag saknar ju min sota underbara pojk :)
jag alskar dig!
nu har jag sakert glomt att skriva med nat, for jag kanner mig sjalv tillrackligt val for att veta det.
men det far ni veta i nasta inlagg isafall, for jag ar supertrott och ska duscha nu! och jo, jag ar crafty i ansiktet :)
hoppas alla hade kul hemma hos oss idag, martin, ingmarie och  christer var ju pa besok och at mat :)
pratade lite med hannah, mamma och martin forut. mysigt!
men nu vantar duschen, sen sangen!
alskar mina underbaringar dar hemma :)
gonatttttttt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0