elitch gardens

sa, idag har jag, ellen och alexandra vart pa elitch gardens, nojesparken! och fyfan vad kul det var! vi sa det, att ska jag till liseberg efter att ja vart har liksom? fast anda, sa javla overdrivet stort var det inte. det var nog i lisebergs storlek. men det kandes nastan mindre ibland, nastan som att det var lite daligt med karuseller.
men 2 st av dom roliga karusellerna var liksom stangda.
vi har i alla fall haft skitkul!
trots att jag forsokte doda dom sa tror jag dom hade kul :)
haha,
jo men. vi akte den som ar nere pa bilden, kommer inte ihag vad den hette. men pyttelite bungyjump liknande, fast anda inte liksom. man far pa sig en sele, sa hissas man upp i luften, HOGT :DD
sen slapper man sa man stortar rakt ner.
men iaf, fran borjan.
for det forsta finns det inte selar nog till oss. vi star och vantar pa dom sma selarna, sa alexandra och ellen far pa sig en varsin, men min kommer aldrig. men sen nar dom innan akt klart, sa far vi ga och mota upp dom, sa far jag pa mig selen liksom pa plattformen dar ute, aa svart att forklara men.
sen sa star vi pa plattformen, selen sitter fast i linorna, och helt plotsligt aker plattformen ner sa man liksom slang framat eftersom linorna ar kvar i samma hojd, askul :DD
sen iaf borjar vi dras uppat, men stannar efter typ halvvags, kunde inte riktigt se vad som var halvvags men. vi fattar ingenting, for vi sitter dar i typ 30 sek eller nat, och killen dar nere trycker och trycker pa knappen. men iaf sa till slt fortsatter vi dras uppat. nar vi ar anda hogst upp ska ja dra loss en sak som gor att vi slapps. ja letar och letar, hittar inget, men till slut far jag iaf tag pa nanting, gult fast dom sagt orange, och drar.
och ASKUL var det! :DD fyfan vilken kansla att bara slappas sadar rakt ner mot marken :DD
basta grejen pa hela stallet, det var sa javla underbart :DD harligt som bara attan, och man ville gora det igen men, det kosta liksom 16 dollar.
synd bara, jag fragade ifall ja kunde fa ta med mig kameran upp och filma, men det fick man ju sjalvklart inte :/
men iaf, vi kommer ner till marken till slut. och killarna kommer fram och ska hjalpa oss ner, och fragade va fan jag holl pa med dar uppe liksom. ja bara vada? och dom, nej men du holl pa med nat bakom dig liksom. och jag bara, men jag drog ju ut den dar saken som skulle lossa oss? dom skrattar at oss och sager att den dar ska du ju forfan inte dra loss! du ska dra i den i sidan, inte den dar saken!! da har jag dragit loss nagot helt annat :o
han bara, ja det var ju tur att ni kom ner levande i alla fall,
men vada, hade vi stortat mot marken utan nat som tog emot oss sa hade vi ju i alla fall fatt upplevelsen, ja menar, det ar ju darfor man aker den, for fallet, vem sa nat om att fangas upp liksom!? :DD
nej, och efter det gick jag och tankte pa det hela dagen, liksom. dra garna ut helt fel sak sa att vad som helst kunde ha hant? :o men vi klarade oss ju i alla fall. tur var val det :) men skrall verkligen att det ar jag som gor nat sant?!
men ha sa faktiskt inte vart saken var som ja skulle dra i,
han sa bara att nar ni kommer upp dit kommer vi rakna ner, och da drar du i den oranga grejen, sa ja venne vad, men ja tankte val bara att dom tyckte att gult var orange och drog det jag fick tag i :DD
hahahahaha, sa javla typiskt mig :/
haha, vad ska man saga.

ja men sen akte vi massa saker, half pipe bade i vattenlandet och vid karusellerna, nan loop man akte framat forst, den baklanges, nedslappet ( sa mycket battre an lisebergs! ) , en asgammal tra berg-och-dal bana, som skakade sa mycket att man faktiskt fick annu ondare i huvudet an man redan hade. och traet sag ut som att det borjade ruttna lite nastan, sa man undrar hur lange dom kan ha igang den.
men forsta vi akte, var inte sa rolig, den bara skakade liksom sa man fick bara ont i huvet :s
sa nagra nitlotter var det att, som en annan karusell, snurrade runt pa sned, och samtidigt lite upp-och-ner, VARDELOS! hemskt, man fick bara ont i huvet och blev lite snurrig sa att det inte ens var kul, och sakta gick den, och usch nej, vardelos. jag och alexandra satt och skratta at hur dalig den var!
och matstallena dar inne var totalt vardelosa! subway hade inte chicken ens? halla? och inte rostbiff.
sa jag och alexandra delade pa friterad kyckling, och pommes. ingen sotsur sas, och pommesen var SUPERACKLIGA! jag hatar nar jag far ackliga pommes, hur kan ens folk forstora nat sa gott? ge mig donkan liksom!
och sen nar vi ska ata igen, kommer det tydligen fram en kille och snackar med ellen och alexandra som star langst bort i en ko, medans jag star i andra anden och kollar menyn pa nat annat. sen gar jag tillbaka till dom, och sa ska vi hitta nanstans att sitta. och da sager den har killen, ni kan sitta har. ja bara, nej det ar lugnt.
sa gick vi och satte oss nan annan stans. och efter ett tag kommer han dit! assa, aldrig fatta vinken liksom att ingen av oss ville prata med han? nej men sa stracker han fram handen och halsar pa mig, och ja hinner inte ens tanka efter utan ar trevlig och skakar hand med han och sager amanda liksom. sen ser jag att han har massa sar pa handen, och nej usch fyfan! sen ska han halsa pa ellen och alexandra ocksa, och dom bara vi har redan halsat duvet. helt borta var han. sa han satt dar och pratade, och man kan ju fundera va fan han gick pa som inte ens kom ihag deras namn efter 10 min? och han presentera sig sjalv igen liksom. nar vi val gick darifran, var det direkt till toaletterna for att tvatta handerna, for fyfan vad ackligt.
usch!
och haha! vi bestamde oss for att kopa ol forut,
sa ellen koper med ditt fejk leg, sa ger hon en till alexandra, och ska kopa en till pa ett annat stalle for att inte kopa alla pa ett. sa gar jag och alexandra i forvag, och nar ellen kommer tillbaka har hon fatt ett sant dar band pa sig som visar att hon far dricka ol. och da hade tanten sagt till att ellen skulle saga till sin kompis att ocksa komma och skaffa ett sant dar band sa att dom inte skulle ta olen ifran henne!
men eftersom vi inte hade nagra fejkleg var det bara att svepa olen sa att ingen skulle ta den :) :D haha

jaa, va ska man saga mer? jag fick lana barnens hostmedicin idag, haha och det hjalper fan battre pa mig an dom! :DD
jag ar annu mer barn an dom :/

oj, sakert glomt nat som vanligt, men isafall far ni val veta det nan annan dag! :)
har nedanfor kommer i alla fall bilder pa den dar bungyjump liknande saken, tror den hette nat med fear, eller error eller nat.
harrrrrrrrrre!


                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0