vi hade i alla fall tur med vadret

japp! solen sken pa under dagen nar vi var ute pa river rafting! vi var lite oroliga efter nagra dagar med daligt vader, men solen sken fran en klarbla himmel! :)
men det var inte bara vadret vi hade tur med, dagen blev totallyckad! fan va kul vi haft!
dagen borjar med att jag vaknar klockan typ 5 over 4 av ett sms fran martin,
jag ligger kvar i sangen, och halvslumrar lite, sen kommer nina ner nagra minuter i fem och sager godmorgon.
jag stiger upp, JA, tro det eller ej, jag lag inte kvar och dryga! satte mig vid datorn en svang ;)
sen vid 6 anlander sanne, israel pappan, och israel (TJ) sonen till israel pappan.
vi aker ivag och forsta stoppet blev pa starbucks. nina kopte sig jattegott te, som jag faktiskt ocksa masta kopa nan dag, smakade typ appelpaj! :)
sen aker vi vidare, och folket i andra bilen, sanne, israel och tj aker for att hamta tina som ocksa skulle med :)
vi aker fran bensinmacken, dar det star en skylt: right turn only.
thomas: yeah, right! svanger vanster :)
jag bara alskar folk som skiter i trafikregler sadar iblann, frag mig inte varfor :)
jaa, sa till slut kommer vi fram till staller dar vi ska mota upp guiden, men vi har en timme kvar och bestammer oss for att ata frukost.
klockan 10 i 9 bestaller vi varan mat, och tankte att ja men da hinner vi till halv 10, for frukosten tar ju inte sa lang tid att gora. klockan kvart over 9 sager vi till servitrisen att kolla hur det gar med varan mat. 20 over 9 far vi beskedet att dom inte ens har borjat med varan mat! WHAT!?!?!? ursakta, men vad fan far dom betalt for? sta i koket och prata skit? for sa javla manga gaster var det inte nar vi gick in, och dom gasterna som var dar hade nastan alla sin mat. men sen tror jag att nagra av gasterna som kom efter oss faktiskt fick sin mat fore oss, som inte ens fick varan mat. men jag kanske bara missa att dom satt dar.
det fulaste var att vi fick betala for juice och kaffe, mjolk och sant! va i helvete, vilket javla skitstalle sager jag bara!
jaja, vi moter iaf upp guiden, och satter oss i bilen med honom, james, och kor till floden. av tjejerna bestamde sig jag och sanne for att ga pa toa innan vi skulle paddla ivag, och fyfan sager jag bara. stanken utanfor "toaletterna", den var hemsk. nar jag kom ut fran toan fick jag faktiskt kvaljningar, sa hemskt luktade det. och sjalva "toan", humf! fyfan, dorren min gick inte att lasa, och inte stanga heller, for det lutade val eller nat, sa den akte liksom upp!  mysiga toaletter. 5 tummar upp av 5 mojliga.
men sen borjar river raftingen, guiden berattar lite historier om folk som anvant paddlarna som "vapen" mot varandra, och slagit ut tander och sant :)
men jag sager bara, fyfan vad kul river rafting var! verkligen en upplevelse som alla borde testa. men nasta gang ska det vara lite mer! ;) denna gangen vart det klass1 och 2. och med tanka pa barnen sa var det bra. men jag ska nog testa igen, och da blir det hogre klasser! ;)
vi stannade vid en klippa, dar vi fick ga upp och hoppa. eller ja, alla hoppade inte. fegisar :)
det var, bada israel, thomas, guiden och jag som hoppade. sen sag vi en annan guide som hoppade, han hade armar och ben utstaende, som en stjarna nivet. och snurrade liksom runt i luften, skitcoolt var det! och jag tyckte varan guide var lite mesig sa jag skulle skalla pa honom och saga att han inte var lika rolig. och tror ni att jag borjade skalla pa svenska eller? ja sjalvklart. ;)
jo, jag pratade ju aven svenska hela dagen med israel, tj och tina, som INTE kan svenska. ratt smart gjort. men jag ar sa van att prata svenska med barna, sa engelskan fastnar inte riktigt i huvet pa mig! :)
man blev ju inte sa lite blot av river rafting. haha, herregud! tro da hur det blir pa annu vildare floder :DD
men fan sa kul det var! verkligen!
efterat sa pratade vi lite med james, och han sa att han aldrig hade sett nan som var sa bekvam med baten som jag ;DD
nar vi hade dragit upp den pa land, och upp pa karran, sa hade jag hoppat upp i baten och dolat runt lite, knytit fast lite klader for torkning och sa, och dar satt jag och han fragade ifall jag ville aka i baten pa hemvagen, och klart jag ville, och han sa det att han garna skulle lata mig gora det ifall han kunde.
sen sa han iaf att det aldrig forr var nagon som hade hoppat upp i baten efter att man tagit upp den, och hamtat saker eller sa ;)
sa nina sa det att nasta ar far jag komma hit och utbilda mig till guide i stallet for att va barnflicka. james tyckte att det skulle passa bra och berattade att kurserna var i maj :)
och nej, guiden star inte bara och berattar vad man ser efter vagen, sa det ar inte det kursen handlar om. guiden styr baten sa att den inte forsvinner bort at stoll nanstans nar man aker pa floden, guiden skoter alltsa arbetet med baten :)

sen nar det var klart akte vi till en stad, breckenvridge, for att ata. supergod hamburgare med pommes blev. skrall att det blev pommes for min del bara? :s
sen kom ju saklart regnet!
men vi akte upp till skidanlaggningen, och akte runt och tittade pa alla hus som fanns dar! bara drygt 20 miljoner svenska kronor for ett :) som hittat!
sen blev det hem igen, och nu har vi bara tagit det lugnt.
sag pa the gene simmons show forut ocksa! och nu behover jag ju nastan inte aka till memphis, for pa detta programmet akte dom dit, var och kolla graceland, studion och grejer! sa lite har jag ju fatt se pa tv nu! :)
och forresten sa tror jag att ja ska skippa det har med resdagboken, for det funkar inte sa bra for alla. sa jag tankte skriva om vad som hander i USA i bloggen och lagga upp bilderna pa facebook. resdagboken kommer ju vara kvar iofs, sa att ni far se vilka olika stallen jag besoker har i usa, hur manga dagar jag har kvar och sana grejer! :)
sen kanske det blir nan uppdatering dar ocksa, vem vet?

bilder kommer sa smaningom pa facebook! men idag var vi ratt trotta, sa orka med det idag, far bli imorgon :)



jag saknar min mammi och pappi valdigt mycket! <3 men pappa verkar ju ha det hur bra som helst med sin alskade, och det ar jag valdigt glad for! :) nina ocksa :)
och jag saknar min tissun, jag vill pussa pa han, och jag vill ha hans gos nar jag kommer hem fran nanstans.
och jag saknar tootsans alla tokiga pahitt, :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Rafting är hur kul som helst ;) Håller med dig till fullo sötnos.. Man får värsta adrenalinkicken av det :)

2009-07-13 @ 22:12:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0