jaha

Funderar på en promenad, men så fort jag kommer utanför mitt rum så försvinenr lusten! Haha, kan bero på att ja kommer ut i huset, där persiennerna inte är nere och ser vilket tråkigt väder det är idag ;)
Annars sov ju Luna här inatt, och Magnus och Luna var även här en sväng under eftermiddagen och hälsade på. Sen berättade mamma att hon hade redan planerat att jag skulle få köksbordet när ja flyttar! Tackar, för det har varit i tankarna ett tag nu att ett köksbord måste ja ju ha å! :D Men nu är det fixat, och soffan har hon redan lovat mig så. Och sängen får duga med min så länge, vardagsrumsbord finns billigt på IKEA, och sen äre ju bara småsaker, eftersom alla "stora" möbler är fixat. Så, bara småtjaffs kvar, så har jag mina möbler :) Glas å allt sånt har ja ju redan så! Men det blir att en tvättmaskin och även diskmaskin nån gång när ja nu ska flytta, för usch för att ränna till tvättstuga och dela tvättmaskin med andra. Nej, det gillar jag inte. Men diska är iofs ingen större fara, men så blir man bekväm, och det finns ju liksom ändå diskmaskin. Såg en på reklam förut, för 4000. Ingen större summa liksom, och eftersom ja bor här hemma ett tag till hinner ja spara ihop pengar till resterande möbler och annat sånt som ska köpas när det är dags. Plus fonderna. Men dom ska ja låta va tills dom stiger igen. Så i början blir det sparpengar! Men lönen som kommer nu kommer ju inte bli så mkt kvar av, tror jag iaf. Beror på ifall ja ångrar mig eller inte :)
Men sen så äre spara som gäller! Och det är amanda faktiskt bra på, jora! :) Men denna gången blire inte spara i nån spargris eller tiarör, utan på ett sparkonto på banken :) Och när jag fortfarande bor hemma kan ja ju nästan spara hela lönen :D :D
Som ja ännu inte vet vad den kommer ligga på riktigt. Men det märks. Och snart är det faktiskt dags för första lönen att glida in på kontot! WOHO! :)
Men fan, ja tror ja tar mig en promenad ni! Hare fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0